בית ספר מולדת
כיתות חינוך מיוחד ללקויי שמיעה כחלק מבית ספר עם כיתות רגילות. בתוך בית הספר קיים "מרכז סימני קול" המיועד לתת מענה לשילוב תלמידים בעלי לקות שמיעה. שילוב תלמידים אלה נעשה בכמה רבדים משילוב מלא בכיתות האם, עד לשילוב חלקי במקצועות מסוימים.
כיתות חינוך מיוחד ללקויי שמיעה כחלק מבית ספר עם כיתות רגילות. בתוך בית הספר קיים "מרכז סימני קול" המיועד לתת מענה לשילוב תלמידים בעלי לקות שמיעה. שילוב תלמידים אלה נעשה בכמה רבדים משילוב מלא בכיתות האם, עד לשילוב חלקי במקצועות מסוימים.
בתי ספר הממוקמים בכל רחבי באר שבע ואופקים. ההתנדבות מתבצעת בכיתות רגילות או בכיתות תקשורת (חינוך מיוחד) בהתאם לבית הספר.
כפר רפאל בנוי כקהילת חיים ומרפא , בה גרים ועובדים אנשים מיוחדים בעלי מוגבלות שכלית-התפתחותית ועל הרצף האוטיסטי, לצד משפחות אומנות וילדיהן הגרות בכפר באופן קבוע ,צוות מתנדבים צעיר , מהארץ ומחו"ל ומספר שכירים. הכפר פועל לפי תפיסת העולם-אדם האנתרופוסופית ויחד עם הדיירים המיוחדים אנחנו מנסים להביא להרמוניה את יסודות החיים השונים ולאפשר לכל אדם…
אלו”ט – האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, היא עמותה הפועלת לטיפול וקידום זכויותיהם של כל האוטיסטים בישראל (ילדים, מתבגרים ובוגרים) ולשיפור השירותים הניתנים להם ולמשפחותיהם. ה"בית לחיים" הינו הוסטל לאוטיסטים אשר העמותה מפעילה במסגרת פעילותה, ממוקם לרוב לצד שכונת מגורים ומאפשר לחברי הבית אורח חיים דומה ככל האפשר לחיים במשפחה תוך שיתוף עם הקהילה.…
בעמותת צער בעלי חיים באר שבע והדרום קולטים כלבים וחתולים מבתים ומועצות בלבד ומנסים למצוא להם בית חדש.
הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב פועלת לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב ולקידום תכניות סטטוטוריות לצד פיתוח שכונות ומגרשים למגורים על אדמות מדינה או הסדרה במקום על תביעת הבעלות ומתמקדת בתחומי החינוך, התעסוקה, התשתיות וחיזוק הרשויות המקומיות. התוכנית גובשה על ידי משרד החקלאות ומשרד האוצר בהליך של שיתוף ציבור המרכזי.
בית ספר לחינוך מיוחד לתלמידים עם נכויות התפתחותיות מורכבות בגיל 6 – 21. הלמידה היא מותאמת, מגוונת, חווייתית, מעניינת ומאתגרת. לכל תלמיד נבנית תוכנית לימודים אישית על מנת לשפר את תפקודו בתחום הקוגניטיבי, המוטורי, ההתנהגותי והתקשורתי.
העוגן הקהילתי מהווה מסגרת טיפולית, שיקומית וחינוכית עבור נערים ונערות בגילאי 12-19 שהופנו אליה כשהם מצויים בתהליך של התדרדרות וסיכון רב, חלקם לעיתים ללא עורף משפחתי וללא מסגרת לימודית, עם בעיות התנהגות ובעיות רגשיות מורכבות.