איך נפרדים? – המדריך לסיום תקופת השירות


איך נפרדים? – המדריך לסיום תקופת השירות

אצל רבים תקופת השירות הופכת להיות מאוד משמעותית, בשל הקשרים שנוצרו במהלך התקופה עם האנשים מסביבכם כגון: אחראים, חניכים, בני ובנות שירות שעבדתם לצידם, שותפים לדירה, רכז/ת, ואפילו השכנה מהקומה למטה שהתלוננה על הרעש שעשיתם באמצע הלילה בדירת השירות.

עכשיו, כאשר אתם עומדים בפני סיום השירות הלאומי והיציאה אל החיים אזרחיים או בפני התחלה של שנה שנייה במקום שירות חדש, זה הזמן לעצור ולחשוב איך כדאי להיפרד נכון ובצורה יפה ממקום השירות שלכם.

הנה כמה טיפים שיסייעו בעניין:

1.שיחה אישית עם האחראי/ת שלכם במקום השירות –
נצלו שיחה זו כדי לסכם בצורה אישית ומקצועית את חווית השירות שלכם במקום, ממה נהניתם, איזה דברים היו יותר קשים עבורכם. הפגינו כבוד ואדיבות.

ניתן לנצל הזדמנות זאת כדי להודות להם על ההזדמנות שקיבלתם ועל תהליך הליווי במקום, ועל הדרך גם לבקש מכתב המלצה אשר ישמש אתכם בקבלה למקומות עבודה בעתיד.

  1. פרידה אישית מהאנשים הקרובים והחשובים לכם –
    בחודש – חודשיים לפני סיום השירות, כדאי לעבור בין האנשים איתם עבדתם במהלך השנה, ולשתף אותם שאתם תיכף עוזבים ועל תכניותיכם לעתיד, ככה שזה ירכך את העניין וייתן הזדמנות לכם ולאנשים סביבכם לעכל ולהתרגל לעובדה שאתם לא תהיו עוד חלק ממקום השירות בקרוב.
  2. מתנת פרידה –
    אם ישנם אנשים קרובים ללבכם במקום השירות, ואתם מרגישים צורך מיוחד להביע מולם רגשות של הערכה, חיבה וגעגוע להמשך, ניתן לתת להם ביום האחרון מתנת פרידה סמלית.
    אין צורך להשקיע כסף במתנת פרידה, זה יכול להיות צ'ופר, פרח, ברכה, סוכריה או כל דבר שמביע את המסר אותו אתם רוצים להעביר.
  3. תשחררו! –
    גם אם יש לכם מטען שלם של טענות על מקום השירות, שמרו אותו לרכז/ת שלכם או לחברים והמשפחה.
    בתקופה האחרונה בשירות, שמרו על נימה חיובית, השאירו מאחור את רגשות הכעס, התסכול ורצון לנקמה והמשיכו הלאה לפרק החדש בחייכם.
    זכרו! התנהגותכם בתקופה זו, מהווה את הרושם האחרון ולעיתים גם הקובע את מה שיזכרו ממכם, ולכן במיוחד בתקופה זו, אל תקטינו ראש, אל תורידו הילוך ואל תרשו לעצמכם דברים שמעולם לא העזתם לעשות קודם לכן.
  4. סגירת פינות –
    סיימו משימות שהוטלו עליכם, ותשתדלו להשאיר אחריכם "שולחן נקי" ככל האפשר. ודאו שמי שמחליף אתכם יוכל להמשיך מאותה נקודה בה הפסקתם בצורה קלה ומסודרת.

 

לסיכום, לפני שנפרד מהמדריך ..מאחלים לכם בהצלחה בכל אשר תפנו!

0 comments on “איך נפרדים? – המדריך לסיום תקופת השירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *