שיבול"ת

תכנית בפריסה ארצית לשילוב צעירים/ות עם מגבלה בשירות לאומי אזרחי, בשיתוף עם עמותת אלווין ישראל-  עמותה מובילה בתחום מתן כלים ותמיכה ליחיד ולקבוצה הנדרשים על מנת לשפר את מידת עצמאותם ותפקודם בקהילה.

אוכלוסיית היעד:

  • שיקום- צעירים/ות המוכרים במשרד הרווחה והשירותים החברתיים באגף השיקום, עם מגבלה פיזית, קוגניטיבית, חושית ותסמונות נדירות.
    לזכאים לדיור ע"י משרד הרווחה קיימת אפשרות לשילוב השירות הלאומי עם מכינת כנפיים צפון של עמותת כיוונים, שילוב במערכי הדיור של עמותת ניצן ברחבי הארץ  ובמגוון מערכי הדיור של משרד הרווחה.
  • מוגבלות שכלית התפתחותית- צעירים/ות המאובחנים ע"י ועדת אבחון של משרד הרווחה והשירותים החברתיים כבעלי מוגבלות שכלית התפתחותית.
  • רצף אוטיסטי- צעירים/ות על הרצף האוטיסטי אשר מוכרים במשרד הרווחה והשירותים החברתיים באגף לאדם עם האוטיזם.
  • בריאות הנפש– צעירים/ות המתמודדים עם מגבלה נפשית אשר מוכרים בביטוח לאומי וזכאים לסל שיקום ממשרד הבריאות.

שלהב"ת–
תכנית ייחודית ובלעדית של עמותת שלומית לשילוב צעירים/ות על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה כמתנדבים/ות בשירות לאומי אזרחי, תוך מתן מענה ליכולותיהם ולקשייהם התקשורתיים והחברתיים.. התכנית פועלת בשיתוף עם עמותת אלווין ישראל באזור המרכז בלבד.

שע"ל
תכנית ארצית ייחודית ובלעדית לעמותת שלומית המשלבת צעירים/ות  עם עיוורון ולקות ראיה בשירות לאומי- אזרחי. בעלי/ות תעודת עיוור ו/או לקות ראיה מאובחנת ע"י גורם רפואי.
התוכנית פועלת בשיתוף עם עמותת על"ה אשר מטרתה לסייע ולתמוך ברכישת השכלה של אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה בישראל.
התוכנית כוללת בניית תכנית אישית לכל צעיר/ה, סדנאות הכשרה קבוצתיות, התאמות טכנולוגיות ועזרי ראייה במקום השירות ,הכוונה ללימודים (מכינה אקדמית לעיוורים ולקויי ראיה, קורסי הכנה מותאמים לבחינה הפסיכומטרית, חונכויות אישיות ועוד), תעסוקה ועוד..

קיימים שני מסלולי שירות:

  • בירושלים- המתנדבים/ות משולבים/ות במקומות שירות בירושלים ומתגוררים במעונות הסטודנטים של עמותת על"ה. ההתמקדות (בנוסף לשירות הלאומי) הינה בהכנה לקראת לימודים אקדמאיים כולל מכינה ופסיכומטרי.
  • שילוב במסגרות שירות לאומי באזור מגורי המתנדב/ת בכל רחבי הארץ.

של"ח

תכנית ארצית ראשונה מסוגה, המשלבת צעירים כבדי שמיעה וחירשים בשירות לאומי אזרחי. התוכנית הוקמה על מנת לתת מענה מותאם והולם לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה. התוכנית פועל בשיתוף עם עמותת כיוונים- עמותה להכשרת צעירים בניהול עצמי משולב בקהילה.

קיימים שני מסלולי שירות:

  • בחיפה- המתנדב/ת מתגורר/ת בדירת הכשרה של עמותת כיוונים ומשולבים במקומות שירות מגוונים בעיר.
  • שילוב במסגרות שירות לאומי באזור מגורי המתנדב/ת בכל הארץ.
    *בתוכניות השונות משולבים גם צעירים אשר אינם מוכרים ברווחה ובמשרד הבריאות.
    *נדרשת רמת תפקוד עצמאית בסיסית הכוללת הגעה יומית למקום השירות ויכולת קבלת משימות.